Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  ست و نيم ست ست و نيم ست

زیور آلات

زيورآلات دست‌ساز

اين زيورآلات دست‌سازهستند و زائيده ذهن خلاق مينا دلنواز، طراح جواني كه در كنار تحصيل در فن طراحي خرقه و پارچه درپي عشق هميشگي‌اش، سنگ و سيم را با نيز در مي‌آميزد تا طرح‌هايي نو، زيبا و امروزي اخلاق كند . طرح‌هايي كه در نقط ي اوج زيبايي هر كدام، هم نشاني از سنت ديروز دارند و هم از دنياي امروزي امروز . هر كدام از اين زيور آلات تركيبي خلاقانه مي‌باشند از سنگ‌هاي قيمتي و نيمه قيمتي ياور با نقره و طلا .

 

ست و نيم ست
سنگ به كار رفته در اين گردن آويز ياقوت قرمز رنگ مي‌باشد كه با نازكي تمام با زنجيرهايي از محصول نقره آبكاري شده با طلا تركيب گرديده هست .

 


اين گردن بند تركيب هنرمندانه‌اي هست از سنگ آشناي فيروزه با صدف، يار با قفل مگنتي . اين قفل به شما اذن مي‌دهد ميزان گردنبند را هرطور كه دوست داريد تنظيم كنيد .

 


آويز اين گردنبند از جنس سنگ كهرباست كه با نوارهاي مرواريد تركيب شده، اما پايه آويز آن از كالا نقره مي باشد .
قيمت:
140 هزار تومان

 

اين دستبند و گوشواره هر 2 تركيبي از مهره تبتي، سنگ مرجان و اونيكس هستند، اما نقره‌آبكاري شده با طلا هم در آن‌ها به كار رفته مي‌باشد .
قيمت: دستبند 65 هزار تومان .
گوشواره: 50 هزارتومان

 

سنگ اصلي به كار رفته در اين دستبند از كالا آمونيت(فسيل مرجان) است كه كاملا هنرمندانه با عقيق سليمانيه و نقره تركيب گرديده مي باشد .
قيمت:
85 هزار تومان

 

اين ست تركيبي هست از نقره آبكاري شده با طلا جواهرات با كريستال‌هاي رنگي سوارفسكي .

 


پايه اصلي اين گوشواره از صدف ميباشد كه با سنگ رزكوارتز همپا شده . زنجيرهاي ظريف به كار رفته در آن نيز نقره آبكاري گرديده با طلاست .
قيمت:
45 هزار تومان

 

گردنبند و گوشواره‌هاي اين جور تركيب فيروزه دامغاني با نقره آبكاري گرديده با طلاست .
قيمت:
190 هزار تومان

 

اين گردن بند تركيبي است از سنگ لاجورد افعان، نقره و آويزي با حالا و هواي زيورآلات افغاني .
قيمت:130
هزارتومان

 


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1397/11/30 ساعت: ۲۰ توسط:silver :

جواهرسازي چيست؟

جواهرسازي
چيست؟ هنر جواهرسازي هزاران سال قدمت داشته و به وقتي باز مي گردد كه فرهنگ و تمدن هاي باستاني به خواسته به كارگيري هاي تزئيني، مبادرت به ساخت جواهرات كردند . در قبل جواهرسازي كاربرد هاي فراواني داشت كه از اساسي ترين آنان مي بضاعت به استعمال تزييني و سناريو سنگ هاي قيمتي، ابراز ايمان و عقيده، نشان دهنده حالت اجتماعي و . . . اشاره كرد . پركاربرد ترين دسته جواهرسازي براي هدف هاي سلطنتي زمينه استعمال قرار مي گرفت و از قيمتي ترين و زيباترين جواهرات در تاج هاي پادشاهي و خانواده سلطنتي استفاده ميشد .

 

جواهرسازي
چه مي باشد

در طي سال ها كشف مستمر سنگ هاي جديد، فلزات باارزش و مواد تزئيني، آميخته با پيشرفت ابزار جواهرسازي و متالوژي، موجب شده هنر جواهرسازي ديگر به يك قشر خاص (قشر مرفه جامعه) متعلق نبوده و هر كس از هر طبقه اجتماعي قابليت و امكان دسترسي به جواهرات ظريف و خوشگل را داشته باشد .
امروزه جواهرسازي يكي از پردرآمدترين مشاغل به شمار مي آيد كه مي توانيد با گذراندن زمان هاي آموزشي و دارا بودن پاره اي خلاقيت، در خانه نيز از اين روش كسب درآمد فرمائيد .
ابزارهاي
كاربردي جواهرسازي كه براي آغاز اين هنر به آنها نياز داريد عبارتند از :

ست و نيم ست
جواهرسازي
چيست


1 – سيم چين : سيم چين شما را قوي مي سازد به راحتي اتصالات و سيم ها و زنجير هاي بلند را كوتاه فرماييد . در برهه زماني استفاده از سيم چين تلاش نمائيد هميشه سمت صاف سيم چين را در قربت شيء قرار دهيد تا برش صاف و تميزي داشته باشيد، همينطور قسمت انتهايي فعاليت را با دست نگه داريد تا پس از برش، در هوا به پرواز در نيايد .
2 – دم گرد : ابزار دم گرد براي ايجاد حلقه و قلاب در صنعت جواهرسازي كاربرد فراواني دارااست . آرواره هاي دم گرد به شما اجازه مي دهد سيم خويش را به دور آن پيچانده و با به كارگيري از نوك مخروطي دم گرد، حلقه اي با سايز دلخواه صحيح كنيد . براي تنظيم رينگ بزرگتر مي بايست سيم را در نصيب نزديك به دسته، و براي ايجاد رينگ كوچكتر مي بايست سيم را نزديك به نوك دم گرد بپيچانيد .
3 – دم باريك : دم باريك هم شبيه دم گرد مي باشد، با اين تفاوت كه دم باريك داراي آرواره هاي مسطح مي باشد . اين آرواره هاي مسطح براي نگاه داشتن سيم و زنجير (بدون ايجاد آسيب يا اين كه خط و خش بر روي آن) دوچندان مطلوب و كاربردي مي‌باشند .

 

جواهرسازي
چه ميباشد

4 – دم پهن : اين ابزار با آرواره هاي صاف و پهن خود تصاحب كردن سيم جواهرات را براي جواهرساز معمولي تر مي نمايد . دم پهن نظير دم گرد و دم باريك از ابزار هاي لازم و حتمي در صنعت جواهرسازي بشمار نمي آيد، اما در لحاظ داشته باشيد كه براي صورت دادن به سيم بايد ابزاري داشته باشيد كه بوسيله آن بتوانيد سيم را نگه داشته و با دم باريك يا دم گرد به آن فرم دهيد، و دم پهن شايسته ترين ابزار براي نگه داشتن سيم است .
5 – انبر كريمپ يا كريمپر : از اين ابزار براي موج دار كردن و شكل دادن به سيم ها استفاده مي شود . كريمپر در آرواره هايش دو سوراخ به صورت C دارااست كه با به كار گيري از آنها مي توانايي حلقه و زنجير توليد كرد .

جواهرسازي
چه ميباشد


تاريخچه
فلزات در جواهرسازي عمر استفاده از فلزات در جواهرسازي به هزاران سال پيش و مقدمه فرهنگ و تمدن بشري بازميگردد . بيش از 6000 سال پيش از به دنياآمدن مسيح، اجداد باستاني ما در ميان النهرين، مصر، يونان و روم براي مصارف گوناگون يك عدد از آن ها جواهرسازي است، از گونه هاي فلزات به كار گيري مي كردند . در مقدمه از آهن و طلا و جواهرات در اين هنر به كار گيري مي شد كه با گذر كرد سالها و كشف مس و نقره قليل قليل تنوع فلزات در ايجاد جواهرات اكثر شد .

 

جواهرسازي
چه مي‌باشد

فلز
معمول و پركاربرد در جواهرسازي طلا
: به جثارت مي توان اعلام كرد تا به روز جاري هيچ ماده اي همچون طلا نتوانسته قلب و ذهن اشخاص را سرگرم خود كند . طلا به ادله كميابي و درخشش فوق العاده زيبايش دوست داستني همگان است . به كارگيري از طلا جواهرات در جواهرسازي در بازه اسكندر مقدوني باب شد و بيش از 15 قرن هست كه طلا جواهرات به تيتر جزء لاينفك زيورآلات مسئله استفاده قرار مي گيرد . عمل با طلا در اين عرصه سهل تر از ديگر فلزات مي‌باشد . اساساً طلاي خالص بيش از حد براي استفاده در ايجاد جواهرات قابل انعطاف است، به همين حافظه آن را با آلياژهاي ديگري زيرا مس و روي مخلوط مي نمايند .
سكو خلوص طلا و جواهرات بر حسب عيار آن موضوع بررسي قرار مي گيرد كه به شرح ذيل هست : طلاي 24 عيار : 99 .9%
طلاي 22 عيار : 91 .7%
طلاي
18 عيار : 75% طلاي 14 عيار : 58 .3%
طلاي
12 عيار : 50% طلاي 10 عيار : 41 .7%

 

جواهرسازي
چه است

ديگر
فلزات مالامال كاربرد در جواهرسازي : پس
از طلا جواهرات پركاربرد ترين فلزات در توليد جواهرات عبارتند از : نقره، پلاتين، استيل، تيتانيوم، پالاديوم، مس و . . .

 

جواهرسازي
چه مي باشد
سنگ
هاي پر كاربرد در توليد زيورآلات به شرح پايين ميباشد : الكساندريت، ياقوت ارغواني، آكوامارين، سيترين، الماس، زمرد، لعل، يشم، سنگ لاجورد، حجر القمر، مورگانيت، عقيق سليماني، اوپال، كهربا، مرواريد، زبرجد، روبليت، ياقوت سرخ، ياقوت كبود، تانزانيت، ياقوت زرد، فيروزه و . . .

 

جواهرسازي
چه ميباشد


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1397/11/11 ساعت: ۱۵ توسط:silver :